Pazar, Ağustos 3

Araba ile Beş Günde Balkanlar Gezisi

Kotor

Beş Günlük Balkanlar Gezimiz
2014 Ramazan Bayram Tatilinin Beş Gün olması nedeniyle Ailece Balkan’lara Gitmeye Karar Verdik.
Planlamaya 3 Ay Önce Başladım.Bulgaristan Saray Bosna Yönünden Mi Başlasak Yunanistan Makedonya Yönünden Mi Başlasak Diye Düşünürken Yunanistan’dan Başlamaya Karar Verdik.

Booking Com Sitesinden Rezervasyonları Yaptırdık.Odalarda Duş Ve Tuvalet Olmasına Özen Gösterdik.Erken Rezervasyonla
Makedonya/Ohrid’de Villa İrina’da 26/27 TEMMUZ 2014’de İki Gece İçin,
Trebinje/Bosna Hersek’de Apartment Jelena’da 28 Temmuz 2014 ‘De Bir Gece İçin,
Saraybosna/Bosna Hersek’de Guesthouse Kofrch’de 29 Temmuz 2014’de 1 Gece İçin,
Yer Ayırttık.Booking Com İle Yaptığım Rezervasyonlarda Hiçbir Sıkıntı Yaşamadık.

Gezi Rotamız

istanbul, İpsala, Selanik, Niki(Yunanistan), Bitola,Manastır, Ohrid(Makedonya), Elbasan,Tiran, İşkodra(Arnavutluk) bar, Budva, Kotor(Karadağ), Dubrovnik(Hırvatistan), Trebinije, Blagaj, Mostar, Saraybosna Vişegrad (Bosnahersek), Uzice, Nish, (Sırbistan), Sofya (Bulgaristan), Kapıkule,İstanbul toplam 2800 Km.

23 Temmuz’da Seyrantepe Turing’de uluslar arası Ehliyet ve Yeşil Sigorta İşlemlerini tamamladım. Ertesi Gün Eşim Bankadan Yurt Dışı Çıkış Harçlarını bankadan aldı.

Her Yerde Çay Olmadığı İçin Yanımıza Çayımızı Ve Yolda Yemek İçin Bazı Abur Cubur Aldık. Termosumuza Çayımızı Doldurduk 25 Temmuz Gecesi 12’de arabamızla Yola Çıktık.

Edirne İpsala Sınır Kapısına Gittik. Çok Uzun Olan Tır Kuyruğunun Yanından Geçerek Küçük Araçların Olduğu Sıraya Girdik. Üç Ayrı Noktada İşlem Yapıldı Problem Yaşamadık. Yunanistan Sınır Kapısında Bayağı Bekletildik . İşlemler Bitince Yunanistan Duty Free’sine Girmek İstedik Ama sınırı geçmiş olduğumuz için uğrayamadık.
Sivrisinek Çoktu Arabaya Girdi Sabaha Kadar bizi ısırdıklarını ertesi gün fark ettik.

YUNANİSTAN

Yunanistan’a Doğru Yola Çıktık. Otoyol iyiydi fakat Yolda tuvalet olan Park Alanı bulamadık.

Navigasyonumuz bizi Atatürkün doğduğu  Evin Önüne kadar götürdü. Arabamızı aynı sokağa Park Ettik. Ziyaret saatine daha 2 saat olması sebebiyle Sahile Doğru Gittik.

Beyaz Kuleyi ve kordonu Gördük.

Gerçekten İzmir Kordon’un Eski Haline Benziyor.

Sahil Kenarında Yogi Diye Bir Börekçide sabah kahvaltımızı yaptık. Ispanaklı ve Peynirli börekten yedik.Selanik’te Frappe Diye Soğuk İçilen Kahve Meşhur Ondan İçtik.

akaryakıt istasyonları apartman altıda.

Atatürk Evi Saat 10’da Açılıyor İçeriye toplu olarak Alıyorlar. üç Katlı bir ev çok güzel. Çok Beğendik.

Selanikte çok oyalanmadan Makedonya Niki Sınır Kapısına Doğru Yola Çıktık .  Yol İki Buçuk Saat Sürdü. Otoyol bitince Köy Yollarından Geçtik Makedonya Yön Levhası göremedik.
 İki sınır arasında duty free var.

Yunanistan Makedonya sınır kapısı

MAKEDONYA

Bitola (manastır)’a girince İlk Olarak Yakıtımızı(Dizel) aldık. Forumlardan öğrendiğimiz gibi akaryakıt fiyatları Türkiyeden daha ucuzdu.. Atatürk’ün Manastırda gittiği askeri okula (şimdi şehir müzesi) Gittik. Giriş ücreti Kişi Başı 100 Dinar (1,65 euro)

Bitoladan Ohrid’e doğru Yola Çıktık. Bir Buçuk Saat Sonra ohride vardık. Kalacağımız villa irinayı  Bulduk. Bahçe İçinde Üç Katlı Bir Evdi. Bizim Odamız Girişte. Oda Fena Değildi.

ohrid çarşısı

halveti tekkesi

yugo ve zastava  marka sevimli araçlar

Ohrid Göl Kenarında Göle Giriliyor Bizde Girdik. İlk defa gölde yüzdüğümüzden biraz tedirgin olarak girdik. Deniz Gibi Değil Ama Yine De Güzeldi.

Ohrid de Migros’un Avrupa Versiyonu Ram Store ile don market Var.

burada da var...

Cep Telefonlarımızın Saatleri Otomatik Olarak Oranın Saatine Ayarlandı Bir Saat Geri. Çarşısında Bir Çok Market Var Türk Çayı Yapan İstanbul Çaycısı  Var Külahta Dondurma Satılıyor Çok Çeşit Var Damla Çikolatalı, Portakallı, Kestaneli…

Çarşıda Köfte Yapan Bir Yer Var Biz Kaşarlı Köfte Yedik , Çok Meşhur önünde aynı Beşiktaş çarşısındaki dönerci gibi kuyruk Var.

Camiler Var. Küçük Küçük Kiliseler Var,

Büyük Bir Kalesi Var Çok Güzel Kenarlarında Meyve Ağaçları Olan Merdivenli Bir Yoldan Çıkılıyor.

kale içi

Göl Kenarına Çok Güzel yollar Yapmışlar.

Çarşı merkezinde Her Gün Pazar Kuruluyor,

Bol Bol Hediyelik Eşya Satan Tezgahlar Var.

İstanbul çaycısında demleme çay.

Türk folklor ekibinden harmandalı oyunu izledik.

Makedonya Arnavutluk sınır kapısı.

ARNAVUTLUK

Arnavutlukta bir çok Alışveriş merkezi var dükkanlar genelde bildiğimiz türk markaları.
Tiran şehir merkezindeki İskender Bey heykeli.

KARADAĞ

sveti stefan

HIRVATİSTAN

Karadağ Hırvatistan Sınır Kapısı

DUBROVNİK

BOSNA HERSEK

Hırvatistan Bosna Hersek sınır kapısı

trebinje

Arkamda görünen dağın altından nehir doğuyor.

Tarık Hodsiç Eski Galatasarylı Futbolcu
müşterilerin çoğu türk. Burada Pul biber var.

Trileçe tatlısından yedik. Fakat türkiyede daha güzel yapılıyor.

Saray Bosnada  demleme çay içtik.
Navigasyonumuz bizi Karadeniz yaylalarını aratmayacak yerlerden geçirdi.

Gorazde/BOSNA HERSEK Buradaki hastaneyi Türkiye yenilemiş ayrıca şehirde Keçiören kültür derneği var.

SIRBİSTAN

uzice

Sırbistanı ttansit geçtik.Yolda polis noktalarında hiç durdurulmadık.

SIRBİSTAN BULGARİSTAN SINIR KAPISI

BULGARİSTAN

Bulgaristanı gördükten sonra, bu ülkeyi Avrupa biliğine alıp bizi almayanları........ Anlayamıyorum.

GEZİ BİLGİLERİ

25-30 TEMMUZ 2014 5 GÜN

YUNANİSTAN, MAKEDONYA, ARNAVUTLUK, KARADAĞ, HIRVATİSTAN, BOSNA HERSEK, SIRBİSTAN,  BULGARİSTAN

4 KİŞİK HARCAMA TOPLAMI (VİZESİZ)